Kerana Tersilap Dail Nombor, Lelaki Ini Akhirnya Bertemu Jodoh Dengan Nenek Tua

Kisah pemuda yang berkahwin dengan seorang nenek berusia 82 tahun jadi viral di media sosial Indonesia selepas gambar perkahwinannya tersebar di Internet. Ni orang cakap cinta tak kenal usia. Beza jarak umur 54 tahun bukan penghalang untuk mereka saling berkasih sayang.
Siapa sangka hanya kerana tersilap dial nombor, cinta mereka sehingga ke jinjang perkahwinan. Pehh memang betul la jodoh ajal maut di tangan tuhan.

Kenal sebab tersilap dail nombor

 Sulawesi Utara, Indonesia: Seorang pemuda berusia 28 tahun di Minahasa Selatan di sini, menarik perhatian apabila berkahwin dengan wanita berusia 82 tahun, Sabtu lalu, selepas setahun saling kenal mengenali.Kisah pemuda itu kini heboh di media sosial Indonesia selepas selepas gambarnya berkahwin Martha Potu tersebar di Internet.

 Sebenarnya ramai yang menghalang perkahwinan mereka, lebih-lebih lagi keluarga perempuan Martha. Yelah kahwin dengan orang muda baya anak dia je kan. Orang cakap kalau dah jodoh tak kemana, usaha punya usaha akhirnya bersatu la mereka dalam ikatan yang sah. Oh sweet kan?

Saya berdoa kepada Tuhan jika masih diizinkan dan diberi kesempatan, saya meminta ada suami yang boleh mengurus saya pada usia tua ini.“Tak sangka Tuhan mengutus Sofian,” kata Martha.
Buat pengetahuan korang Martha kehilangan suami 10 tahun lepas dan mempunya dua anak. Anaknya berada di Jerman dan Arab Saudi. Semoga perkahwinan mereka till jannah. Gituw
Sofian berkenalan dengan Martha kira-kira setahun lalu selepas wanita itu tersilap mendail nombor telefonnya.